Naturen genom min kameralins

Alla inlägg under juni 2011

Av Gunnel Sörensen - 20 juni 2011 19:56

Har var det varmt o mysigt, vill nog inte gå ut i dag.


 

Uhhh där kommer den där enögde jätten igen, att man inte kan få vara i fred.




Ok nu sticker jag och gömmer mej...


   


Iiiiiii ett stuuuuup...


 


Får väl kravla mej upp igen då...


 


Nu vill jag faktiskt vila efter den pärsen, sätter mej här mitt i blomman så kan väl inget hända.


Ha det gött alla

 

Av Gunnel Sörensen - 11 juni 2011 12:37

Mors dag på Ön


Klicka på bilderna för att se dem större

  Vägen till Öland är väl inte den roligaste från vårat håll sett,  långa backar o rakor med mycket skog. Men det finns mycket vackert att se oxå, det gäller bara att hålla sej vaken .

     


Det var mycket vackert i Borgholm men sååååå blåsigt. Här har jag dock hittat lite lä så det gick att fota, jag tror det är en typ av ölandssnipa som ligger här och väntar på bättre väder.


     


Var ute vid sjöbodarna, där sprang några änder omkring o gjorde sej till för honorna, dom såg faktiskt riktigt roliga ut där dom hukande rusade fram o tillbaka.


 

Micke o Majan tog med oss en sväng till Kapelludden, här blåste det ändå värre, hade faktiskt svårt att hålla kamern stilla men några bilder blev det som gick att använda.


     

Fågeln på bilderna är en Rödspov, det var första gången jag såg en sådan, mycket vacker fågel, fyren och ruinen är väl igenkända här.


Det var allt för nu

Ha det gött och njut av sommaren

Ovido - Quiz & Flashcards