Naturen genom min kameralins

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Gunnel Sörensen - 18 maj 2011 16:11

Skogspromenad

 

Klicka på bilderna för att se dom större.

 

 Här går gärdesvägen in i skogen, den vita björken har stått där så länge jag kan minnas, den är så vacker.  Precis i skogsbrynet växer massor av veronicor och käringtand,


      

smultronen blommar oxå för fullt, man kan redan se dom små kartarna.


            

En bit in i skogen finns det ett par mossar, här växer tuvullen i massor. En liten myra har siktat in sej på blåbärets blomma.


   

Hittar inget namn på denna, kanske någon som vet ?

 

 Här mitt inne i skogen lyser den lilla skogsstjärnan upp med sin skira blomma. 

 

      

Här växer fibblor och den lilla vitsippan är forfarande fin.

 

Hägg

 

   

Den vackert blå violen sträcker sej mot solen och liljekonvaljen sväller av knopp.

 

     

Nu är skogen slut o en kohage tar vid, det är nog den vackraste hage jag sett. I ena kanten växer en rosenbuske som om ett tag kommer att blomma med underbart doftande rosa blommor. I diket på andra sidan vägen växer humleblomstren, de böjer sej så blygt, visst är dom fina.

 

 

Hemma igen

 

     

Dom ska inte kunna flyg eller, biet är flitigt som vanligt.

 

   

Här är en som kollar in mej när jag kommer hem.

Nu ska det bli gott med kaffe.


Ha det så gott  

 

 

 


Skapa flashcards